Snert en Sauna - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Xander Venema - WaarBenJij.nu Snert en Sauna - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Xander Venema - WaarBenJij.nu

Snert en Sauna

Door: Xander

Blijf op de hoogte en volg Xander

27 Augustus 2009 | Finland, Vaasa

Zooo... er is weer een hoop gebeurd dus het is tijd voor een nieuw verhaaltje.

Eindelijk brak het moment aan om te gaan toen waarvoor we naar Finland zijn gekomen.... school!! (ik zeg dit alleen om pa en ma gerust te stellen, maak je maar niet druk. de echte reden kom zometeen). Omdat het inschrijven voor de cursussen een beetje mislukte ben ik daar het grootste deel van de maandag mee bezig geweest. Nadat ik eindelijk mijn rooster had samengesteld was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Dinsdag begon mijn school met het kaartje voor de "Kick-in party" te kopen. Kaartjes verkopen ze hier als badge die je op je studentenoverall dient te naaien. De grootste feestgangers hebben dus een overall vol van die dingen, geniaal...

In ieder geval, daarna was het tijd voor mijn eerste les. Naast de vele exchangestudents die vooral uit West-Europa komen, zijn er veel permanente studenten uit Azië en Afrika. De lessen zijn allemaal in goed Engels, dus het was fijn dat ik alles kon verstaan. Na school moesten de voorbereidingen getroffen worden voor de saunaparty. Iedereen moest een typisch gerecht of drank meenemen uit het eigen land. Gerbrich en ik gingen voor de erwtensoep. We zijn er ongeveer 2 uur mee bezig geweest en het was uiteindelijk echt precies goed. 's avonds was het weer tijd voor een feestje (het was al weer 24 uur sinds mijn laatste biertje). Eerst hebben we met een aantal mensen in het park gezellig zitten kletsen en daarna gingen we barbecueën bij de Fransen. Helaas kunnen Fransen daar helemaal niks van dus was het vlees de helft van de tijd niet gaar. Gelukkig ben ik er niet ziek van geworden.

Toen was het eindelijk woensdag... saunaparty!!!!! Om 6 uur verzamelde iedereen bij de sauna. Nadat beslist was dat de dames eerst in de sauna gingen was het tijd om al het eten en drinken te proberen. De Polen toverde (zoals Davy zou zeggen) een fles Vodka (wat anders) op tafel. De Duitsers hadden verschillende dingen, van roggebrood tot ham en de Fransen moesten het vooral van de wijn hebben. Na de dames waren de heren aan de beurt. Ari (een Finse tutor) stookte de sauna gelijk op, waarna het tijd was voor het eerste spel. Iedereen moest een schep water op de kolen gooien waarna iedereen ging staan en zijn eigen volkslied ging zingen... wat een herrie, maar wel enorm grappig. Omdat we om 11 uur uit de sauna moesten zijn werd het tijd om op te ruimen, maar dat was geen ramp.. het feest was pas net begonnen!

Tijd om met zn allen naar de Royal te gaan. De discotheek zat stampvol met allemaal nieuwe studenten dus het beloofde een geweldig feest te worden. Toen iedereen rond 3en naar huis ging, bleek dat dit ook het geval was geweest...

Bedankt voor het lezen en mijn volgende verhaal volgt wel.. ik ga nu weer naar de sauna..

Mazzel!!!!!

  • 02 September 2009 - 18:29

    Mathijs:

    Verbaast me dat ze al die spullen hebben joh voor snert :P

  • 04 September 2009 - 11:05

    Pim:

    Klinkt leuk allemaal! Wanneer kom je weer eens met wat nieuwe foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Xander

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9774

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 01 Januari 2010

Minor in Finland

Landen bezocht: