De tweede vlucht + de eerste dag - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Xander Venema - WaarBenJij.nu De tweede vlucht + de eerste dag - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Xander Venema - WaarBenJij.nu

De tweede vlucht + de eerste dag

Door: Xander

Blijf op de hoogte en volg Xander

19 Augustus 2009 | Finland, Vaasa

Zoo.. ben ik weer...

Zo, nadat ik op Helsinki even een reisverslag tot dan toe had getikt, was het weer tijd om in het vliegtuig te stappen. Inmiddels regende het ongelofelijk hard en ik vreesde het ergste voor Vaasa. De vlucht duurde maar 55 minuten dus ik was er zo. Tot mijn verbazing scheen de zon en was het 20 graden in Vaasa. Ik werd samen met nog twee nederlanders opgepikt door een Finse student die ons de appartementen liet zien. Hier was het meteen al raak, toen ik de bureau stoel ook maar aanraakte viel deze helemaal uit elkaar. Gelukkig had ik een formulier met een checklist waarop ik kon invullen wat er allemaal mis was. Nu maar hopen dat het niet te lang duurt voordat ik een nieuwe krijg.

Nadat we onze spullen gedumpt hadden, of eigenlijk die van mij, de spullen van de andere Nederlanders hadden vertraging opgelopen), kregen we een tour door de stad (lees: dorp). We hebben onder andere even inkopen gedaan (SIM kaart en eten enzo) en we hebben even door het centrum gelopen.

Toen ik weer terug kwam, was mijn huisgenoot er ook (de derde kamer is (nog) leeg). Hij is 24 jaar oud en komt uit Ghana, hij is geen Erasmus student, hij studeert hier al sinds 2006. Ik denk niet dat ik hem heel veel ga zien, want hij werkt van 3 uur 's nachts tot half 7 en gaat dan naar school. Het lijkt me dat je dan de rest van de dag in bed ligt.

De volgende dag was het tijd om de stad zelf te verkennen. Het eerste waar ik me over verbaasde is dat iedere voetganger netjes voor het stoplicht wacht tot het groen is. Verder was er nog een los lopende mammoet (zie foto).

Omdat de zaak waar ze tweede hans fietsen verkopen gisteren al dicht was, ben ik vandaag maar even een mooie gaan uitzoeken (zie foto). Het is allemaal net iets te ver om te lopen. Met een beetje geluk krijg ik er nog een paar knaken voor terug als ik m weer inlever.

Veel meer is er niet gebeurd vandaag dus ik laat het hier lekker bij. Voor vanavond staat er een feestje op het programma dus ik hoef me in ieder geval niet te vervelen.

hyvästi!!!

  • 19 Augustus 2009 - 17:19

    Olaf:

    Lagge he kerel :D.

    Vaasa de zonnigste stad van Finland ;).

    In welk appartemente complex zit je? Olympus?

    (je keuken ziet er trouwens 10x beter uit van wat ik ooit gezien heb in vaasa :D)

    Als je een paar Finse tutors tegen komt van vorig jaar doe ze dan de groeten van me.

    Adios

  • 20 Augustus 2009 - 14:35

    Stefan:

    Wat een fiets man! Hebben ze daar geen junks waar je voor een tientje een goeie fiets kan kopen?

  • 20 Augustus 2009 - 17:08

    Mariëtte:

    Hoi Xander!
    een stoel armer en een fiets rijker, geen slecht begin als ik je verhalen zo lees.Mooi weer ( je winterjas had je alvast aangetrokken in het vliegtuig zag ik, je vreesde zeker het ergste ) en
    ook al een feestje: straks wil je er niet meer weg...
    Veel liefs

  • 21 Augustus 2009 - 19:06

    Mathijs:

    Ziet er allemaal chil uit ouwes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Vaasa

Xander

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9800

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 01 Januari 2010

Minor in Finland

Landen bezocht: